12 Şubat 2010 Cuma

Blogcunun Kendi Şablonları Üzerinde değişiklik ve arkaplanı değiştirmek

Merhaba blogcu arkadaşlar.

Geçen Bizim Forum sitemiz olan Blogcu Forumunda bir Arkadaşımız sormuş blogcunun kendi şablonunda arka planı nasıl değiştirebilirim diye .

Bunun mümkin olmadığını söylemişler ama bu mümkin

Peki Nasıl. İşte bunu anlayacağım.

Öncelikle Şunu bilmemiz Lazım Blogcuda yüklü olan şablonların css kodlarını blogcu URL üzerinden almakta.Şöyle Göstereyim Örneğin Benim Kullandığım Şablon Ekose

Biliyorsunuzdur çoğunuz

Göstermek Gerekirse resimle



ekose

Ama Benim By Şablonu Kullandığımı benim Blog Siteme Girseniz anlayamazsınız bile niyemi buyrun bir Bakın İsterseniz.Öyle Değilkmi Peki Ben Bunu Nasıl Yaptım ??.

İşte Şimdi Cevabı Geliyor.

Şimdi Blogumuzun Admin Paneline girelim. Şablon Ayarları > Şablonu Düzenle (HTML) Diyelim. CSS lerimiz görünmüyor Değilmi .

Bakın


csslerin URL adresini görüyorsunuz.Şimdi Bu Adresi Kopyalayın Yeni Bir pencere veyahut sekme açarak bu URL adresini yani benim şablonumun (ekose) bulunduğu adres

http://sablonlar.blogcu.com/sablon/cubisco/style.css

bunu yağıştırıyuorum adres çuıbuğuna Noldu karşıma CSS kodlarımız geldimi :)

Şimdi bu kodların tümünmü seçiyoruzsağ tık kopyala veya Ctrl + C yaparak kopyalıyoruz şimdi

2.ci verdiğim resme tekrar dönelim



Burda

<style type="text/css">
<!-- @import url('http://sablonlar.blogcu.com/sablon/cubisco/style.css'); -->
</style>

arasından kırmızı yeri yani URL adresini kaldırıyoruz.

Yani

<style type="text/css">

</style>

Bu hale gelince biz CSS leri kopyalamıştık ya onları bu ikisinin arasına yapıştır diyoruz .Şimdi son durum nasıl oldu Böyle


CSS

Gördünüzmü Bacground url yazıyor oraya istediğimiz upload ettiğimiz bir resmin URL sini koyarak şablonun arka planını değiştirebilirsiniz.

ama dikkat edin şablona uyması için resmin üzerinde biraz udak oynamalar yapabilirsiniz .

Anlatabildiysem Ne Mutlu bana.

Selametle

Mücahit Özer

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Almak Bir Site Sahibine Verilecek En Güzel Hediyedir Teşekkür Ederim..