11 Şubat 2010 Perşembe

Olark ! En İyi Online Destek Sistemi

Web sitelerinde ya da bloglarda diyelim, ziyaretçilerle yöneticinin etkileşimi arttırmak için veya ziyaretçilerin sorularına anında cevap verebilmek için kullanılan online(çevirim içi) destek sistemleri mevcut. Bahsedeceğim bu sistem yani Olark, küçük bir kod grubunu temanıza yerleştirmeniz ile kullanılır hale geliyor. Tıpkı Google Analytics kodları gibi kodlarla ziyaretçilerinize çevirim içi destek sağlayabileceksiniz. Üstelik ücretsiz kullanabileceğiniz seviyeden başlayan imkanlarla web yöneticilerinin kullanımına sunuluyor.
Benim de şuan için deneme kullanımı yaptığım ücretsiz, fakat ihtiyaç halinde üst seviyeye geçebilirim. Gelelim ben bu sistemle nasıl tanıştığıma! Çok ilginçtir fakat bu temayı(sanalduvar3) geliştirme çabalarım bitmek üzere iken beni Twitter aracı ile takibe alan bir yabancı arkadaşın blogunu ziyaretim ile haberdar oldum ve kendisi ile bu sistem sayesinde sohbet etme fırsatı yakaladım.
olark-sitePeki geçelim sistemi derinlemesine incelemeye.


Öncelikle Olark ismi nereden geliyor? Olark, Lark isimli bir kuştan türetilmiş. Kuş hakkındaki ayrıntılı bilgiyi wikipedi’nin buradaki açıklamasından edinebilirsiniz. Sistem Rackspace Cloud Computing adı altında 5 kişi tarafından hayata geçirilmiş. Ve dünyanın görmüş olduğu en çok satan ve en iyi destek sistemi olarak değerlendiriyorlar. Aslında sitelerini incelediğinizde bile gerçekten internet ve yazılım sistemleri üzerine ilerlemiş şirketlerden biri olarak görünüyor. Olark’da bu şirketin hayata geçirmiş olduğu araçlardan biri.
Kullanması oldukça kolay olan Olark sistemi için sitesine giriş yapın. Eğer isterseniz denemesini ana sayfadan bile yapabilirsiniz ya da kullanmaya karar verdiğiniz de üye olmanız yeterli. Üyelik işlemini tamamladıktan sonra kendinize ait bir yönetici paneli oluyor ve buradan gerekli kodları alıp temanıza yerleştirebiliyorsunuz. Tavsiyem footer.php dosyasının içine yerleştirmeniz. Bu işlemleri yaparken size bir de sohbeti üzerinden gerçekleştireceğiniz sohbet sistemi soracak. Nasıl yani? Şöyle oluyor. Sistemin çalışması bir sohbet sistemi seçmelisiniz. Bu sayede ziyaretçileriniz siteniz üzerinden sohbet ederken sizde kendi sisteminizi kullanacaksınız. Mesela ben Google Talk sistemini üzerinden ziyaretçilerim ile görüşme yapıyorum. Onlar bana blogum üzerinden yazarken ben onlara Google Talk üzerinden yazıyorum.
olark-siteGelelim sistemin Türkçe destek verip vermediğine. Sistem başta İngilizce olarak geliyor. Yani siz temanıza ilk yüklediğiniz de İngilizce görüntülenecek. Fakat Olark’daki üye panelinden “Customize” menüsünden gerekli alanları Türkçeleştirmesini yapıp kaydettiğinizde sistem otomatik olarak temanızdaki sohbet bölümünü Türkçeleştirmiş oluyor. Bu sayede tekrar kodları temaya yerleştirme gereği kalmıyor.
Henüz Türkçe bloglarda bir örneğine rastlamadım. Fakat incelemenizi tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Almak Bir Site Sahibine Verilecek En Güzel Hediyedir Teşekkür Ederim..